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Keeping Contact! A Standalone Social RPG System

In einer magischen Welt und einer modernen Stadt: KEEPING CONTACT! - Standalone Social system for Solo Roleplaying mittels Listen und vorgegebenen Regelsets. Einfach das Bild mit Bōkensha-kun klicken, wobei es Dich auf's Gügl Draif weiterleitet. Ah ja, anstossen nicht vergessen, haha. Cheers! :-)


Just click the image to get the PDF. Come on! Bōkensha-kun is treating you with a jug of beer!  Don't leave him hanging there... he might faint doing a solo drinking challenge!

KEEPING CONTACT! is a standalone roleplaying system which is usable with many other roleplaying game rulesets. Play along with a full set of lookup tables, rules and ideas. Never get bored even when the internet connection broke down or no friend indeed see's your RPG need.

Have phunn and stay creative! =)
Cheers, Sam. 

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Unreal Engine Animation Retargeting Toolkit

  Worry not; this worked for me with DAZ3D Genesis 8 figures retargetet for Manny and Quinn in UE5.2.1 - but yet I'm not satisfied with the tingle, tangle, tinkering around. It's better than the raw stuff you get from the or lezz say got. Epic pimped their system by now but still... there is so much troubling the ways of getting all the different models from different artists with their own naming conventions in a convenient fashion over to UE5. Prior to this I posted the forget about retargeting video, where the tutor was using the Advanced Locomotion System with different kinds of actors just by renaming the bones. Found a naice DAZ Script which does this in a semi-automatic style. But, o dizzy head, I should work on it instead of writ(h)ing and rambling about it.

Animationen und Übergänge

Immer wieder faszinierend und anziehend: Animationen und Übergänge für 2D Sprites aus animierten 3D Modellen erstellen. Ein knackiges Thema, das frisch und ungeplant angegangen doch eine harte Nuss sein kann, wenn's nach etwas aussehen soll. Speziell die Übergänge und deren anschliessende Programmierung sind definitv mit mehr Fleissarbeit und heikler als anfangs angenommen. Ein paar der Versuche wollte ich zumindest mal veröffentlichen.  Eine Animation vom letzten Jahr für eine Spielfigur im klassischen Diablo-Stil. Das erste ist ein animated PNG. Scheint nicht ganz so zu funktionieren, wie ich dachte. Drum fix noch ein GIF draus gemacht, nur hier fehlt das Anti-Aliasing und sieht vergleichsweise körnig aus. Die Animation an sich ist schön und gut. Das Kombinieren verschiedener Animation ist dann wieder eine ganz andere Geschichte. Eine Zeitlang hatte ich noch versucht alle Basisanimationen für eine Spielfigur zusammen zu stellen, doch spätestens als ich es mit der Kamera vergeigt ...