Direkt zum Hauptbereich

Queens Chamber

Einer der gelungeneren Würfe der Queens Chamber, die Materialien und Lichter von 3DLight auf IRay zu portieren. Es fehlt noch ein Hintergrund und das Umgebungslicht ist fehl am Platz. Es kann einem auch verleiden, nach x-Versuchen immer noch nicht ein halbwegs vernünftiges Ergebnis zu erhalten.

Queens Chamber with a throne standing in the center

Insgesamt sieht's zwar ein wenig dunkel, aber dennoch brauchbar aus. Wenn ich das Bild so betrachte: An den Kerzen hatte ich mir auch ein, zwei Stunden die Zähne ausgebissen. Ohne ein sauberes Shader Preset gelang mir es nicht, eine saubere Illusion der Flammen und gleichzeitig ein schönes Licht zu erzeugen.
Ich bin mir nicht ganz sicher, aber ich vermute, das Bild entstand vor etwas weniger als einem Jahr. Da hatte ich das Beleuchtungsprinzip erst zu begreifen begonnen.

Auf jeden Fall viel Spass beim selber rendern und beim Blog durchstöbern.

Kommentare

Die beliebtesten Posts eines Jahres

DAZ Studio 3D Render Falba Feuerschweif

       

STOP RETARGETING !!! Paragon Char with ALS

  It's a bit older and made for UE4 but I bet you will get the trick. ;-) Turn the way it's done around by exporting as FBX-file to Blender and renaming the bones. Then back as FBX to Unreal Editor et voilà, no more retargeting nonsense.

Candy Rose & Lana Nikols intimate moment

   Enjoy!

Why Do Video Game Studios Avoid Blender?

Unreal Engine Animation Retargeting Toolkit

  Worry not; this worked for me with DAZ3D Genesis 8 figures retargetet for Manny and Quinn in UE5.2.1 - but yet I'm not satisfied with the tingle, tangle, tinkering around. It's better than the raw stuff you get from the or lezz say got. Epic pimped their system by now but still... there is so much troubling the ways of getting all the different models from different artists with their own naming conventions in a convenient fashion over to UE5. Prior to this I posted the forget about retargeting video, where the tutor was using the Advanced Locomotion System with different kinds of actors just by renaming the bones. Found a naice DAZ Script which does this in a semi-automatic style. But, o dizzy head, I should work on it instead of writ(h)ing and rambling about it.